בשעה טובה רכשתם כרטיסי טיסה להודו, ורגע לפני שאתם עולים על המטוס עליכם להתייצב במרפאת מטיילים לצורך קבלת חיסונים. מהם החיסונים הנדרשים לקראת הטיול שלכם? אנחנו כאן עם כל הפרטים.

נוסעים להודו בקרוב? ובכן, זה הזמן להזמין מקום במרפאת מטיילים

הודו נחשבת לאחת המדינות האהודות ביותר על הישראלים, מזה שנים רבות והחל משנות ה 90. למעשה, בשנים האחרונות נרשם גידול של עשרות אחוזים במספר הטסים לתת היבשת, בשל טיסות ישירות מישראל כמו גם התפתחות משמעותית של תשתיות ומלונות בהודו. אולם, חשוב להבין כי כל טיסה להודו ולמזרח הרחוק בפרט מחייבת מתן חיסונים, בשל העובדה כי מדובר במדינות עולם שלישי. בשל כך, נדרש לברר מידע נוסף על חיסונים להודו דרך מרפאות מטיילים הפרוסות ברחבי הארץ. בכדי שתוכלו להבין מהם החיסונים הנדרשים, להלן הרשימה:

דלקת מוח יפנית

דלקת מוח יפנית היא מחלה נגיפית המועברת באמצעות וירוס המועבר דרך יתושים, והיא נפוצה מאוד במזרח הרחוק. חשוב לציין כי מדובר במחלה שרק פחות מאחוז מהנדבקים יפתחו מחלה משמעותית יותר, אולם עדיין מדובר במחלה מסוכנת ולכן נדרש לעבור חיסון נגד הדלקת. מאחר ומדובר במחלה המועברת דרך יתושים, מומלץ לקחת איתכם כאמצעי הגנה גם תרסיס נגד יתושים כמו גם להימנע מלינה באזורים כפריים, בהם נרשם ריכוז גבוה של מקרים של דלקת מוח יפנית.

טיפוס הבטן

טיפוס הבטן היא מחלה הנגרמת כתוצאה מחיידק הסלמונלה. בעבר, המחלה התגלתה גם כאן בישראל אולם בעשורים האחרונים נרשמו מקרים אפסיים של חולים בטיפוס, בשונה מהמזרח ובהודו בפרט. מדובר במחלה המלווה בכאבי בטן, סחרחורות, חום גבוה ומי שתייה מזוהמים. במרפאת מטיילים תוכלו לקבל מנה אחת של חיסון נגד טיפוס הבטן, כאשר החיסון עצמו יעיל – מעל ל 80%. אולם, המנה מספיקה רק לשנתיים בלבד, ולכן אם בעתיד אתם מתכננים לבקר שוב בהודו תידרשו לקבל מנה נוספת.

שומרים על הבריאות- רשימת חיסונים להודו

כלבת

אחת המחלות הנפוצות ביותר בהודו היא כלבת, המועברת לרוב ע"י כלבים משוטטים וחיות בר. מדובר במחלה מסוכנת המועברת הן בנשיכה או ברוק, והיא למעשה פוגעת במערכת העצבים. מדובר בחיסון אותו מקבלים בשלוש מנות, כאשר את המנות הראשונות מקבלים בהפרש של שבוע האחת מהשנייה ואילו את השלישית כארבעה שבועות מהראשונה. אולם, חשוב להבין כי החיסון אינו מעניק הגנה מלאה אלא במידה של נשיכה נדרש לקבל חיסון נוסף, דרך מרפאה בהודו.

צהבת נגיפית A + B

מדובר במחלה מדבקת במיוחד והיא מאופיינת בחום, צהבת והרגשה רעה. מדובר במחלה נפוצה מאוד בהודו, ולכן במרפאת מטיילים תקבלו שני מנות של החיסון. חשוב לציין כי לפני כעשור החלה מדינת ישראל לחסן את החיילים בצהבת נגיפית, ולכן לוחמים יכולים לקבל מנה שנייה בלבד, בהתייעצות מול הרופא.