לא ניתן לנהל כיום ארגון גדול ומורכב כמו מרכז רפואי ללא מערכות מחשוב מתוחכמות. מערכת ERP הינה מערכת לניהול משאבי העסק המאפשרת ניהול חכם וממוחשב. מה חשוב לדעת על כך?

תפנית – מה חשוב לדעת

כיום כמעט כל ארגון או חברה משתמשים במערכת זו או אחרת לניהול המשאבים, אבל חשוב לדעת כי קיימת מערכת ERP שמותאמת למגזר הזה באופן ספציפי. אחד השמות הבולטים בארץ בנושא ERP בתחום הזה הוא תפנית. זו היא מערכת ERP לארגונים גדולים, אשר מאפשרת התאמה אישית מתקדמת לצרכי הלקוח, ניהול משאבים במקום אחד, התממשקות עם תוכנות צד ג' ועוד. תפנית מותאמת לדרישות המיוחדות של שורת מגזרים עסקיים, כולל מרכזים רפואיים. עבור מגזרים אלה, היא מספקת פתרון ייחודי שמותאם לתהליכים העסקיים של אותו ארגון או חברה.

הצורך בתפנית במרכזים רפואיים

מרפאות ומרכזים רפואיים הם ארגונים שבהם מנוהלים תהליכים מורכבים למדי, בקצב גבוה, על בסיס יומי. ניהול יעיל של פעילות כזו עשוי להיות מאתגר. ישנם תהליכים מורכבים, עובדים רבים, ניהול ספקים ומטופלים, רכש של מוצרים רבים, רפואיים אך לא רק, הסעדה, ניהול ציוד מסוגים שונים, בית מרקחת פנימי ועוד היבטים רבים וחשובים. על רקע זה, מערכת ERP מציעה התאמה לתהליכים המסוימים האלה, לצורך ניהול המשאבים והתאמה אישית לתהליכים המתנהלים באותו מרכז רפואי.

תוכנה לניהול מרכזים רפואיים: כל מה שצריך לדעת

כך זה נראה בפועל

אלה כמה דוגמאות ממחישות, לאופן שבו התאמה זו מתבטאת באופן מעשי:

ניהול הטיפול בחולים

מנגנון מנהל חולים (ATD) מאפשר לנהל ולתעד את כל מהלך מתן השרות למטופלים. זאת, כולל ניהול תהליכי קבלת המטופלים, הפנייתם לטיפולים ומחלקות, תיעוד מצבם והשינויים שחלים בו, ניהול מסמכים, כספים ועוד. המערכת אף מציעה סיוע מיוחד בניהול א.ר.נ. (אירוע רב נפגעים).

ניהול לוגיסטי

עוד לפני טיפול בחולים, יש מערך לוגיסטי שלם שצריך ניהול צמוד ומוקפד. תפנית נכנסת לתמונה בהקשר זה, עם יכולות כמו ניהול הזמנות, מכרזים ורכש, תמחור ובקרה. זאת, כולל התממשקות עם מערכות צד ג’ לשם הזמנה מאתרי הספקים.

ניהול פעילויות משנה מיוחדות

במסגרת המרכזים הרפואיים, פועלות מחלקות שונות להן יש דרישות מיוחדות מאוד בפני עצמן. תפנית מספקת מענה גם לכמה היבטים כאלה. למשל, יכולות מיוחדות עבור ניהול בתי מרקחת, כולל מודול ניהול סמים מסוכנים. גם הפרוצדורות הקפדניות במיוחד אשר דרושות לניהול חדרי ניתוח, יכולות להתנהל באמצעות הממשק של תפנית. למשל, בהיבט תיעוד מהלך הניתוח ומלאי הציוד שנדרש עבורו. ניהול פעילות המטבחים, מתבטאת בניהול חומרי הגלם, הארוחות והתפריטים, עד לרמת התאמת התפריט למטופל הספציפי.

זימון תורים

ניהול פעילות זימון תורים, הן עבור מרפאות והן ספציפית עבור חדרי הניתוח, מדגימה מענה מתקדם לתהליכי עבודה חיוניים. ניתן לשלוח התראות למטופלים ולבצע אופטימיזציה של הפעילות, תוך התחשבות במגוון אילוצים.

ניהול כספי

הניהול הכספי במרפאות ומרכזים רפואיים הוא כמובן עוד נושא מורכב למדי. תפנית מסייעת כאן, עם

ניהול לקוחות וגבייה, ספקים ותשלומים, תקציב ובקרה תקציבית, הפקת דו"חות כספיים וביצוע שאילתות.

לסיכום

מערכת ה-ERP של תפנית היא פתרון ניהול משאבים למרכזים רפואיים, שהותאם במיוחד למגזר הזה ומאפשר לו לנהל את המשאבים שלו באופן המותאם לו. פתרון כזה יכול לסייע למרכזים רפואיים להתנהל ביעילות, בהתאם לתהליכים הייחודיים להם.