הכנה נפשית לנשים לקראת הלידה

אם נביט כמה חודשים אחורה, ניזכר כיצד ילד היה בגדר משאלה, דיבורים על צרבות יוחסו לאנשים מבוגרים ותחושת הקינון נשמעה כמו אגדה אורבנית. עם זאת, החודשים חלפו, הבטן תפחה וההתרגשות בשיאה. אמרנו התרגשות, אמרנו גם פחדים, אינספור סימני שאלה, תחושה שהרגע לעולם לא יגיע, אינספור תופעות לוואי ובאופן כללי כאוס אדיר של תחושות שרק מחכות להתמצות לכדי חיבוק ראשון עם העולל הקטן. מה בינתיים? בינתיים נרגעים!

מכינים את הנפש עם 3 משימות מהנות

מחקרים רבים מראים שנשים יולדות כשהן מוכנות נפשית, ונשים מוכנות נפשית רק לאחר שהן מסיימות לסמן וי על אינספור סידורים. אז אם מחפשת להכניס משימות לסדר היום, כאלו שיסייעו להרגיע את הנפש ולהכין את הבית, מוזמנת להיעזר ב 3 משימות חשובות ובו זמנית מהנות. ראשית יש לוודא שכל הציוד מוכן. ערכת רשימה? עכשיו ניתן להתפנות לכל הפריטים הקטנים שמעניקים תחושה טובה. כך למשל באתר take a nap תמצאי מצעים רכים ומעוצבים למיטת התינוק, כאלו שישלימו את עיצוב החדר. עוד דבר שנדרש לעשות זה להכין את הגוף. זה הזמן להתאפר, לעשות טיפול מיני פדי, לסדר גבות וכדומה (בהתאם לרצון, לטעם האישי ולהעדפות שלך, מה שאת מרגישה הוא הדבר הנכון בשבילך). הדבר השלישי הוא להכין תוכנית לידה, כך גם אם הדברים יקבלו תפנית, לפחות תבואי רגועה.

ידע זה כוח

אומרים שידע זה כוח, ואכן כשיודעים לקראת מה הולכים תחושת השליטה יותר גבוהה ובמקביל הנפש יותר רגועה. מכאן שההמלצה היא פשוטה: זהו בדיוק הזמן ללמוד על הדבר המדהים והמרתיע הזה שנקרא לידה. יכולה לבחור לעבור הרצאה, לקרוא ספר, להיפגש עם חברות שכבר ילדו, או להירשם לסדנת הכנה עם הבעל. מה שמתאים לך זה מה שנכון.

תרגול נשימות

הרבה נשים חוששות מהצירים ובו זמנית לא ממהרות לקחת אפידורל, ועל כן טוב לדעת שקיימים כלי עזר נוספים. אחד מהם מתייחס לתרגול נשימות. רבות מעידות שבזכות תרגול השיטה הן כלל לא הזדקקו לאפידורל, הלידה עברה היטב ואף הן הגיעו ללידה לצד תחושת שליטה. מכאן שאם מתחברים לאימון ויש זמן לפני הלידה, בהחלט מומלץ לתרגל באופן מקצועי תרגילי נשימות.

צרת רבים יותר מחצי נחמה

החשש מהלידה הוא חשש מוכר ויותר מכל טבעי, ועל כן אין יותר טבעי מאשר לדבר עליו עם נשים הרות נוספות. הרעיון הוא לחבור לקבוצה של נשים בהיריון (אפילו דרך הפייסבוק) ופשוט לדבר על כל החששות שרצים בפנים. היכולת לשמוע שאינך לבד ושעוד רבות עוברות וחשות בדיוק מה שאת חווה בהחלט מסייע להירגע, לקבל פרופורציות ופשוט להוציא את הדברים החוצה. מדובר במקום שבו אין צורך להיראות חזקה, אלא ניתן לתת ביטוי כנה ללא מסכות למגוון תחושות.

מכינים תיק מפנק

עוד רעיון שמסייע לחוש בשליטה ושמעניק תחושה נינוחה זה להכין את תיק הלידה כחודש מראש. ההמלצה היא להכין תיק אחד עבור הזאטוט שעומד להתווסף למשפחה ותיק נוסף עבורך, ופה ההצעה היא לפנק – להכין תיק שלא מבייש חופשה במלון. הביאי כל מה שעשוי לגרום לך לחוש נעים. ציפית לכרית, נעלי בית, כפכפים, בושם, מסרק, אוזניות, שוקולד מפנק, איפור וכדומה.

התרגשות!

שורה תחתונה? את עומדת לפני פרק חדש בחיים. לא בטוח שיהיה פשוט, לא בטוח שיהיה קל ולא בטוח שהכול ילך חלק. מצד שני, מדובר במתנה מופלאה ושמעתה והלאה עומדים כל יום לגלות דברים חדשים. אז כן, לידה עשויה להפחיד, אך היא גם עוצמתית ומדהימה. קחי נשימה גדולה ותקיפי את עצמך באנשים שגורמים לך לחוש נינוחה. שיהיה בשעה טובה!