שיננית

מקפידים על הבריאות הדנטלית שלכם? אנחנו מקווים לגמרי בשבילכם שכן. אם אתם רוצים לדעת למה, הכי טוב שתשאלו את אלו שהזניחו את השיניים שלהם במשך מספר שנים והחלו לסבול מזיהומי חניכיים, נסיגות חניכיים, חורים, נשירות שיניים ועוד רעות חולות רבות. אלו אגב, נזקקים בהמשך לטיפולים שהם לא רק כואבים במיוחד, אלא גם זולים, וכל אלה לחלוטין יכלו להיחסך עם טיפול מונע נכון. אך מהו בעצם טיפול מונע? ובכן, לא מדובר רק בצחצוח וניקוי קבוע של השיניים, אלא גם על ביקור קבוע אצל השיננית. ביקור תקופתי קבוע אצל השיננית ימנע מכם את החוויות הלא נעימות וכמובן ישמור על השיניים שלכם במצב טוב. אלו הסיבות מדוע חשוב להקפיד על ביקור קבוע אצל השיננית ואיך עושים את זה.

ניקיון ובריאות הפה

אכילה של מגוון סוגי מזונות, שתיית משקאות אלכוהולים ומשקאות ממותקים ועישון סיגריות. כל אלו למעשה גורמים להצטברות של אבן בשיניים. האבן הוא מעין חומר המצטבר ומתקשה על השיניים וגורם לכמה צרות לא נעימות. הראשונה והנפוצה שבהן היא דלקת החניכיים הגורמת לנפיחות וגירוי בחניכיים המגיע במקרים רבים עד לכדי דימום ויכול להביא לריקבון של ממש בשן ולזיהומים מסוכנים כמו גם לריח רע מהפה במקרים הנפוצים יותר. השיננית מנקה את השיניים לעומק באמצעות מכשירים שלא קיימים בשימוש ביתי וגם מגיע למקומות נסתרים אליהם קשה להגיע עם המברשת בבית. היא מגרדת את שכבות האבן ומצפה את השיניים בשכבה של חומר הגנה. על כן ביקור קבוע אצלה הוא חיוני והכרחי לשמירה על בריאות הפה. ישנם אנשים הסובלים מהצטברות אבן מהירה יותר מאחרים ובעבורם מומלץ לבקר לעיתים תכופות יותר.

שיננית

אבחון בעיות ומחלות בטרם החמרתן

אחד העקרונות החשובים בשמירה על בריאות השיניים, הוא אבחון וטיפול במחלות ובעיות כמה שיותר מוקדם. אם התחילה אצלכם דלקת חניכיים, חשוב לדעת את זה בהקדם על מנת למנוע התפתחות זיהומים. אם יש לכם חור בשן, אבחון מוקדם ימנע ממנו להתרחב ויבטיח טיפול קל ולא טיפול כואב ומסובך. את הדברים הללו, כמו בעיות שיניים וחניכיים נוספות העשויות להתפתח תוכל לגלות השיננית אצלכם במהלך הטיפול והבדיקה שהיא תערוך. בנוסף, בחלק מן המקומות יעשה צילום דנטלי כחלק מהביקור שגם הוא יכול לעלות על בעיות שיש לטפל בהן במהירות. מדובר בעוד סיבה מצוינת שלא להזניח את הביקור הקבוע ולהגיע אל השיננית במועד.

איפה עושים וכמה זה יעלה לי?

ובכן, במרבית קופות החולים המבוטחים זכאים לטיפול שיננית אחת לחצי שנה (זה משתנה ויש לבדוק את הזכאות לפי קופת החולים אליה אתם משתייכים). עם זאת, במידה ואתם מאלו הנזקקים לטיפולים תכופים יותר מומלץ לא להזניח את העניין ולגשת לטיפול שיננית באחת מהמרפאות הפרטיות הקרובות אליכם. במרבית המרפאות הפרטיות מדובר על עלות של כמה מאות שקלים.