סרטן ערמונית הינו גידול שכיח ביותר בקרב גברים. גילוי מוקדם שלו מוגדר כמציל חיים, וניתן לבצע בדיקת דם פשוטה כדי לאמת או לשלול את הימצאותו. מהם התסמינים של סרטן הערמונית? כיצד ניתן לטפל בו? כל התשובות ומידע נוסף במאמר שלפניכם.

מהו סרטן הערמונית?

סרטן הערמונית הינו סרטן המתפתח בבלוטת הערמונית, הפרוסטטה, הממוקמת בשלפוחית השתן ומייצרת את המרכיב בזרע שמסייע לחדור לביצית. במקרים בהם אחד התאים ברקמת הערמונית מתרבה ללא הפסק, התאים עלולים לייצר גוש סרטני שהורס את הרקמות הבריאות ועלול להתפשט לאיברים נוספים בגוף ולייצר גרורות. סרטן ערמונית נחשב שכיח מאוד בקרב גברים מבוגרים, ולרוב לא מאובחן לפני גיל 40. בשלבים המוקדמים של התפתחות סרטן הערמונית אין בדרך כלל תסמינים, אך כאשר הגידול מתרחב ומפעיל לחץ על מעבר השתן ייתכנו התסמינים הבאים:

סרטן הערמונית ניתן לאבחון על ידי רופא, ולרוב לא ניתן לאבחן אותו באופן עצמאי. הוא מתגלה לרוב על ידי בדיקת דם ייעודית לזיהוי רמת ה-PSA, חלבון המופרש על ידי הערמונית, וכן לקיחת ביופסיה ובדיקת MRI.

מהם הגורמים של סרטן הערמונית?

לרוב אי אפשר למצוא את הסיבה הספציפית להתפתחות סרטן הערמונית, אך ישנם מספר גורמים שמעלים את שכיחות המחלה:

כיצד מטפלים בסרטן הערמונית?

לסרטן הערמונית יש מספר דרכי טיפול, הנקבעים לפי המטופל והתסמינים שהוא מציג:

סרטן הערמונית נגרם בשל יצירה לא מבוקרת של תאים בבלוטת הערמונית. הוא עשוי לגרום לבעיות בעת מתן שתן, וניתן לאבחן אותו על ידי בדיקת דם או לקיחת ביופסיה. הגורמים המרכזיים להתפתחותו הינם גיל מבוגר, גנטיקה או נטילת כדורים וויטמינים, וניתן לטפל בו באמצעות כריתת הגוש או הערמונית, טיפול הורמונלי, הקרנות או כימותרפיה וטיפול ביולוגי.