מה תחשבו אם נגיד לכם שאתם יכולים להתמודד עם המורכבויות של ההזדקנות, מחלות כרוניות או נכות בפשטות יחסית? בטח לא תאמינו, אבל זה לגמרי אפשרי בזכות ביטוח סיעודי. הביטוח הסיעודי יכול לספק לכם החזרים כספיים על טיפולים יקרים וטיפול סיעודי צמוד בעת הצורך כך שלא תצטרכו להתמודד לבד. אם אתם מתכננים את עתידכם או מסייעים לאדם אהוב, הצטרפו אלינו כדי להבין טוב יותר מהי תביעת ביטוח סיעודי, מהי עזרה סיעודית ומה התנאים לקבל אותה.
מהי תביעת ביטוח סיעודי?
תביעת ביטוח סיעודי היא בקשה של המבוטחים מחברת הביטוח שלהם לקבל החזר כספי בעבור שירותים המכוסים במסגרת הפוליסה שלהם. שירותים אלה כוללים בדרך כלל סיוע בפעילויות יום יומיות כגון רחצה, הלבשה, אכילה, ניידות ושירותים תומכים אחרים. מבוטחים הזכאים לקבל הטבות אלה, צריכים להתחיל בתהליך הגשת תביעת ביטוח סיעודי ולמסור את המסמכים הדרושים לחברת הביטוח: הצהרת רופא המאשרת את הצורך בשירותי סיעוד ואסמכתה המאשרת קבלת שירות ופרטי חיוב מפורטים מהמטפלים. החברה המבטחת תבחן את התביעה ותוודא שהיא עומדת בקריטריונים של הפוליסה לפני העברת התשלום למבוטחים התובעים.
מהו טיפול סיעודי?
טיפול סיעודי הוא טיפול רפואי אישי ומקצועי לאנשים הזקוקים לסיוע עקב מחלה, נכות או הזדקנות. אפשר לקבל טיפול סיעודי במקומות שונים: בבית המטופל, בבתי אבות, בדיור מוגן ובבתי חולים. המטרה העיקרית של הטיפול הסיעודי היא לעזור לאנשים הזקוקים לו לשמור על העצמאות ואיכות שלהם ככל האפשר. הטיפול הסיעודי מתחלק לשני סוגים עיקריים:
- טיפול סיעודי מיומן: טיפול שבו רק אנשי מקצוע מתחום הבריאות כגון אחיות, אחיות מומחיות ועוזרי סיעוד מוסמכים, מורשים לטפל באדם הזקוק להם כיוון שהוא כולל בתוכו שירותים רפואיים מקצועיים: מתן תרופות, טיפול בפצעים, פיזיותרפיה ומעקב אחר סימנים חיוניים.
- טיפול אישי: טיפול אישי הוא סיוע שאינו רפואי ומבוצע בדרך כלל על ידי מטפלים אישיים שעוזרים בפעילויות שגרתיות: רחצה, הלבשה, טיפוח, שירותים והאכלה. טיפול אישי נועד לתמוך באנשים הזקוקים לו בשגרת היומיום שלהם ולהבטיח את הנוחות והבטיחות שלהם בלי להפר את השגרה שלהם.
מה הם התנאים לקבלת עזרה סיעודית?
- הערכה: השלב הראשון בקביעת הזכאות לעזרה סיעודית הוא הערכה מקיפה של צרכי המבוטחים. בדומה לוועדה רפואית הבוחנת את מצבו הרפואי של מי שמבקשים עזרה כספית מהמדינה, הערכה זו מתבצעת בדרך כלל על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות, רופא או אחות, אשר מעריכים את היכולות הפיזיות והקוגניטיביות של המבוטחים, מצבם הבריאותי הכללי ומידת הסיוע הנדרשת להתנהלותם.
- אישור רופא: אישור רשמי מרופא מורשה הקובע כי המבוטחים אכן זקוקים לשירותי סיעוד. הצהרת הרופא צריכה לפרט את מצבם הרפואי או הנכות המחייבת טיפול סיעודי ולפרט את סוג הטיפול המדויק הנדרש.
- תנאי הפוליסה: לכל פוליסת ביטוח סיעודי יש את התנאים הספציפיים שלה שהמבוטחים צריכים לעמוד בהם כדי לקבל את הטבות המגיעות להם מחברת הביטוח.
- תוכנית טיפול: נדרשת תוכנית טיפול מותאמת אישית, שפותחה על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות בשיתוף עם המבוטחים ומשפחותיהם. תכנית זו מפרטת את סוגי השירותים הנדרשים, את כמות הסיוע, את מטרות הטיפול ואת התפקיד של המטפלים השונים.
- כשירות המטפל: המטפל צריך לעמוד בתנאים המפורטים בפוליסת הביטוח ולהיות בעל כישורים מקצועיים מתאימים.
לסיכום
טוב להכיר את כל השלבים שיהיה עליכם לעבור בדרך להגשת תביעת הביטוח הסיעודי שלכם, למקרה שתצטרכו. מילוי כל הטפסים הנדרשים ועמידה בתנאים הקבועים בפוליסה הם תנאים הכרחיים כדי לקבל את העזרה הדרושה. היכרות עם המידע הזה אינה יכולה להזיק, אלא רק להועיל במקרה שתזדקקו לה. איחולי בריאות טובה לכולם.