בעיות רפואיות נפוצות במערכת הנשימה

בעיות רפואות במערכת הנשימה נפוצות מאוד בתקופת החורף כמו גם במצבי לחץ. מהן שלושת הבעיות הנפוצות ביותר וכיצד מטפלים? על כך ועוד – במדריך הבא.

מחלות ודלקות במערכת הנשימה – כך תוכלו להתמודד בצורה הטובה ביותר

לקראת בואו של החורף ניתן לראות זינוק במספר הפניות לרופאי אף אוזן גרון, וזאת בשל בעיות רפואיות במערכת הנשימה. מדובר בבעיות רפואיות אשר עלולות להופיע ממש לקראת תחילתו של החורף אך גם הן נפוצות בעקבות מצבי לחץ, חילופי עונות ומרכיב גנטי. על מנת שתוכלו לטפל בבעיה באופן אפקטיבי, בחרנו להציג את שלושת הבעיות הנפוצות ביותר במערכת הנשימה, כולל טיפול מתאים:

ברונכיט

דלקת ברונכיט היא דלקת במערכת קנה הנשימה, והיא לרוב מתחילה כהצטננות. עם זאת, במידה והיא איננה מטופלת היא עלולה להחריף עד לכדי מחלה כרונית או דלקת ריאות. לרוב, התסמינים של דלקת ברונכיט כוללים שיעול טורדני, ליחה, כאב ראש וכן הרגשה כללית לא טובה. דלקת זו מופיעה לרוב אצל מעשנים, אולם היא נפוצה מאוד גם אצל ילדים. במידה ויש לכם חום גבוה, קוצר נשימה, שיעול, כאבים בחזה ונזלת מוגלתית חשוב לפנות לרופא בהקדם, וזאת על מנת לאבחן האם אכן מדובר בדלקת. מדובר בבדיקה פשוטה אשר מתבצעת באמצעות סטטוסקופ וכן בדיקה של האזנה לתפקוד הריאות.

סינוסיטיס

סינוסיטיס (מוכרת יותר כדלקת מערות הפנים) מתרחשת בחללי האוויר אשר נמצאים בגולגולת. לרוב, היא מאופיינת בנזלת וגודש אשר חוסמים את דרכי הניקוז, כולל הפרשות בתוך הסינוסים. לכן, הסימפטומים כולל עייפות, גודש באף, חולשה והרגשה כללית חלשה. מדובר בבעיה נפוצה מאוד בדרכי הנשימה, כאשר 15% מהאוכלוסייה עלולים לסבול מסינוסיטיס. האבחון מתבצע אצל רופא ולאחריו מקבלים טיפול אנטיביוטי כמו גם סטרואידים. נוסף לכך, מטפלים באמצעות תרסיס מי אף אשר נועד לעזור לפתוח את תעלות הנשימה. לעיתים נדרש לבצע ניתוח, כאשר ישנה הסתבכות. מדובר בניתוח פשוט אשר מתבצע בבית החולים, כאשר לאחריו ניתן להרגיש בהקלה מיידית. אולם, לאחר הניתוח נדרש להתאשפז למשך יומיים בבית החולים לטובת השגחה, ולאחר מכן להמשיך בטיפול בהתאם להוראות הרופא המטפל.

אסתמה

בעיה דלקתית במערכת הנשימה אשר היא כרונית. אסטמה מופיעה הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים, והיא מטופלת באמצעות מתן סטרואידים כמו גם מתן חמצן בריכוז גבוה, וזאת במידה והאסטמה מסתבכת. חשוב להבין כי אבחון מוקדם של אסטמה יכול להציל חיים, וזאת בשל העובדה כי לעיתים ישנם התקפי נשימה חזקים במיוחד אשר עלולים להוביל גם לדום לב. על כן, אם אתם עונים על התסמינים או חווים התקף אסתמה הכוללים שיעול, נשימה מאורכת ורגישות יתר חשוב לפנות לרופא לצורך אבחון ולאחר מכן קבלת תוכנית טיפול פרטנית, בכדי להיות בבקרה על הבעיה אשר מחריפה בתקופת החורף.