לא צריך להביא ילדים לאוויר העולם בכדי להבין עד כמה הם יקרים מכל דבר אחר בעולם הזה, כולל יותר יקרים מעצמנו. מצינון ועד צהבת יילודים, מחלות נפוצות אצל הזאטוטים שחובה להכיר ולהיות מוכנים אליהן, זה המידע שתצטרכו:

ילדים הם הדבר היקר לנו מהכול, ואנחנו תמיד נעשה כל מה שרק ניתן בשביל לגונן עליהם. מאחר שבקרב ילדים ישנן לא מעט מחלות נפוצות, תמיד יהיה חשוב להיות ערים ומודעים לתחלואה הזו בקרב ילדי הגן, בבית הספר ואפילו בגינות הציבוריות. בלי קשר לימי הקורונה, הנה מספר מחלות שיש להיות ערניים לקיומן בקרב הילדוד'ס שלנו, במיוחד עבור הורים טריים שכנראה עדיין נאבקים על שעות השינה שלהם בלילה:

מספר דברים שכדאי לדעת על מחלות נפוצות בקרב ילדים קטנים

קודם כל, חשוב לדעת כי צהבת יילודים היא תופעה שכיחה למדי בקרב ילדים, והסיכויים להידבקות במחלה זו הינם גבוהים למדי. בסופו של דבר, מלבד לתת לילדים שלנו את החיסונים הנדרשים והמומלצים על פי משרד הבריאות, אנחנו יכולים רק לשמור עליהם עד כמה שניתן.

בכל מקרה, חשוב לדעת שכמובן שיש טיפול רפואי למחלה, כשם שיש טיפולים רפואיים למחלות תינוקות מסוגים אחרים. אחת הבעיות הנפוצו אצל תינוקות היא בעיית השלשול והקיבה הרכה. וגם כאן, כמו במחלות אחרות, ישנם הבדלים בין המקרים השונים של קיבות רכות.

מצינון ועד צהבת יילודים- מחלות נפוצות אצל תינוקות ואיך לעבור אותן בשלום

עד כמה וירוס מעיים ושלשולים נפוצים אצל תינוקות?

חשוב ביותר להבדיל בין שלשול שאינו מלווה בתסמינים נוספים, לעומת שלשול אשר מלווה בתסמינים של דם ביציאות, מה שיכול להעיד על וירוס מעיים. בכל מקרה, כמובן שאין להסתפק במידע שאתם קוראים באינטרנט, מאחר שזה לעולם לא יהווה תחליף לטיפול רפואי.

גם לא כאשר מדובר בבעיה כמו דלקת עיניים, שגם היא נחשבת מאוד נפוצה בקרב תינוקות. כמובן, גם במקרה וכמו בכל מקרה אחר שבו התינוק סובל מבעיה רפואית, יש להיוועץ עם רופא בהקדם. מעבר למחלות שציינו עד כה, הצינון נפוץ גם הוא בקרב תינוקות, וכדאי להתנחם בכך שהצינון הוא אחת המחלות הכי נפוצות ושכיחות שקיימות בקרב תינוקות.

תמיד יש להיות ערים לתסמינים לא רגילים אצל התינוק

בנקודה הזו אנחנו נדגיש, בקרב תינוקות ישנן לא מעט מחלות נפוצות אחרות מעבר למה שציינו כאן, ככה שתמיד יהיה כדאי להיות ערים לתסמינים כמו חום, שיעול, התעטשויות מרובות, נזלת, בכי מרובה נון סטופ, עיניים אדמומיות, צבע גוף התינוק שעשוי להשתנות ועוד.

ולבסוף, הכי חשוב מהכול, לעולם אל תסתמכו על מידע חלקי שאתם מקבלים אצל דוקטור גוגל. בסופו של דבר ובכלל בתחילתו של דבר כנראה, הרופא הוא האדם הראשון שצריך לראות את התינוק שלכם כשהוא לא מרגיש טוב. רפואה שלמה!